T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ERZURUM / KARAÇOBAN - AHMEDİ HANİ İMAM HATİP ORTAOKULU

Haberler

Ekm

Okulumuzda 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Öğrenci Meclis Başkanlığı seçimi okulumuz öğretmenleri Zülal SESLİ ve Merve ULAŞ koordinatörlüğünde gerçekleştirildi. Seçim sonucunda 6-B sınıfı öğrencimiz Muammer BEYAZDUMAN 96 oy alarak Okul Öğrenci Meclis Başkanı oldu.Öğrencimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz. 

Ekm

t3 vakfı Bilim Erzurum ekibi  tarafından okulumuz öğrencilerine eğlenceli oyunlar, etkinlikler ve tiyatro gösterisi yapıldı. Bu etkinlik için Bilim Erzurum ekibine teşekkür ediyoruz.

Ekm

8. Sınıf öğrencilerine üst eğitim kurumlarını tanıtım amaçlı el broşürü dağıtılmıştır.

Ekm

Okulumuzda 8. Sınıf öğrencilerine yönelik üst eğitim kurumlarını tanıtım semineri Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmen Yeşim GÜMÜŞ tarafından verilmiştir.

Eyl

Okulda velilere yönelik şiddeti önleme çalışması adı altında broşür dağıtılmıştır.

Haz

Bursluluk sınavı başvurularının başlaması ile birlikte okulumuz öğrencilerine Pybs bilgilendirme semineri verilmiştir.

May

YENİ NESİL SORULAR VE SORU HAZIRLAMA TEKNİKLERİ ÇALIŞTAYI

YENİ NESİL SORULAR VE SORU HAZIRLAMA TEKNİKLERİ

 

Okulumuz Matematik dersi öğretmeni İbrahim ERSOY hazırladığı çalışma ile öğretmenleri bilgilendirdi. Kısaca şu konulara değinildi:

 

Okulumuzdaki öğretmenlere yeni nesil sorular ve soru hazırlama teknikleri ile ilgili sunum gerçekleştirildi.

 

Yeni nesil sorular ve soru hazırlama teknikleri sunumundan alıntılar:

 

Yeni Nesil Soru Nedir?

 

Yeni nesil sorular birden çok kazanımı içeren, bu kazanımlar arasında ve gerçek hayatla bağlantı kurulmasını gerektiren ve çözümü için ezberin ötesinde pek çok beceriyi gerektiren sorulardır.

 

Hangi Beceriler

 

·       Okuduğunu anlama

 

·       Üç boyutlu düşünebilme

 

·       Analiz yapma

 

·       İşlem yapabilme

 

Yeni nesil soru; sadece bilgiyle çözülemeyen, bilginin yanında konunun özünü bilip, o konu hakkında mantık yürütmeniz gereken ve olabildiğince hayatın içinden örneklerle oluşturulan sorulara denir. LGS sisteminde sarf bilgiye dayalı kısa sorular yerine bu tarz sorular sorulmaktadır. O yüzden öğrenciler biraz daha fazla zorluk çekmektedirler. Önceden çalışmak yeterli olabiliyorken şimdi doğru çalışmak sizi hedefinize ulaştıracaktır. İlk başta soruların uzun ve hayatın içinden olması öğrencilerin dikkatini bozabilir ve soruyu tam olarak anlamayabilirler ama doğru seviye tespiti yapılıp OGM Materyal ve EBA Kazanım sorularına yönlendirme ve gerekli bilgilendirme yapılırsa öğrenci başarısının arttığı görülecektir.

 

Yeni nesil soruların çözümünde problem yaşayan öğrenciler genellikle bu durumun farkına sekizinci ve on ikinci sınıfta varırlar. Bunun sebebi çoğu zaman öğrencilerin hazırlandığı sınava yalnızca son sınıfta hazırlanmaya başlamalarındandır. Bu durum başarının önündeki en büyük engeldir. Bu yüzden düzenli çalışmalar gerçekleştiren, sanatsal ve kültürel faaliyetlerle meşgul olan, çoğu zaman okumalar yapan, akademik disiplini olan öğrenciler yeni nesil soruların çözümü noktasında diğer öğrencilere göre zorlanmamaktadır. LGS hazırlığına henüz başlamamış olan öğrencilerimize bu doğrultuda çok daha önceden tavsiyelerde bulunmak önemlidir.

 

Soru Hazırlama Teknikleri

 

·       Sorular yeni nesil olmalı, anlamaya ve algılamaya yönelik olmalı.

 

·       Seçenekler benzer uzunlukta olmalı.

 

·       Seçenekler mantıken yanlış/tamamen konuyla alakasız /dilbilgisi açısından hatalı olamaz.

 

·       Soruları yazarken tamamen metni baz almalıyız.

 

·       Kapsam geçerliliğine dikkat edilmeli. Her üniteyi, her kazanımı içeren soru hazırlanmalı.

 

·       Soru ve cümleleri kitaptan direkt alamayız. Bu ezberciliği tetikler.

 

·       Sorular birbirine ipucu vermemelidir.

 

 

Öğrenmenin gerçekleşmesinde en önemli bir unsur da sorunun tekniğine uygun olarak hazırlanması ve sorulması işlemidir. Soruların etkili olmasının en önemli yanı, soruların yanlış anlama ve algılara yol açmayacak, açık anlaşılır ve net olmasıdır. Diğer taraftan öğrencilere sorulacak sorular ne çok zor ne de çok kolay olmalıdır. Her iki durumda da öğrencinin hoşnut olmayacağı görülmüştür. Aslında  "ideal soru"  neyi yoklamak istiyorsanız onu soran sorudur, diye tanımlanabilir.

 

Öğretmenlerin sınıf içinde de öğrencilere soru yöneltip, cevap istediğinde onları isteklendirici(güdüleyici) şekilde yaklaşması gerekir. Yanlış ve hatalı cevaplar alındığında, soruyu biraz açmak veya değiştirerek sormak şeklinde bir yöntem uygulanmalı, asla " yanlış, olmadı... vb" sözlerden kaçınılmalıdır. Soruyu sorduktan sonra yanıtın öğretmen tarafından verilmesi, öğrenciye güvenilmiyor izlenimi verecektir. Bu durumda tamamlayıcı veya düzeltici ifadeler kullanılabildiği gibi diğer öğrencilerden de cevap istenebilir. Zaten sorunun bir öğrenciye değil tüm sınıfa yöneltilmesi gerekir. Öğrencilerin soruları öncelikle diğer öğrencilere sorularak onların cevaplaması istenmelidir.

 

Bu açıklamalar ışığında, soruların seçiminin ne derece önemli ve gerekli olduğu, özellikle soruların ciddi bir hazırlıktan sonra belirlenmesi önemli görülmektedir.

 

Sorular hazırlanırken; konuları kapsaması, öğrencilerde bilgiye ulaşma isteği doğurması, yaratıcılıklarını geliştirmesi, işbirliği ve grup çalışmasına teşvik etmesi, problem çözme becerilerini geliştirmesi ilkelerinin göz önünde tutulması temel ilke olarak kabul görmüştür.

 

May

Öğrencilerin yeteneklerini geliştirmek onlara destek olmak için okullarda karikatür yarışmaları düzenlenir.

May

Dikkat ve odaklanma ,sınav dönemi ebeveynliği,sınava hazırlık çalışma yöntemleri ile ilgili konularda rehberlik servisi işbirliği ile öğrenci ve velilere motivasyon çalışmaları yapılır.

May

Kur'an-ı Kerim 'in ana konuları ve muhtevasına yönelik öğrencilere ilgili ders öğretmeni tarafından seminerler düzenlendi. 

May

Okul kütüphanemiz ders saati bitiminden 17.00'a kadar öğrencilerimizin kullanımına açık tutulur ve öğrencilerimizin gerekli araştırmaları yapabilmesi için internet erişimi sağlanır.

May

03-06 Mayıs arası Ardahan ilinde düzenlenecek olan okul sporları Yıldızlar kız futbol grup müsabakalarında ilimizi temsil edecek olan okul kız futbol takımımıza başarılar diliyoruz.

May

Okulumuz da 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlam töreni yapıldı.

Nis

Okulumuz öğretmenleri ile çocuk ve genç psikolojisi ergenlik dönemi ve sorunları, ergenlerle etkili iletişim konulu kitaplar okunarak tartışma etkinliği yapıldı. 

Nis

Okulumuzda seçilen değerler kavramları ile ilgili öğrencilerimiz tarafından duvar gazetesi oluşturuldu.